sábado, 21 de noviembre de 2015


EINA D’AVALUACIÓ DE MATERIALS DIDÀCTICS MULTIMÈDIA

1)      IDENTIFICACIÓ I CATALOGACIÓ

§  Enllaç del material: 

§  Títol: Pelayo y su pandilla
§  Autor: 

§  Breu descripció d’aquest: "Pelayo y su pandilla" es tracta d'una pàgina amb un conjunt de jocs dividits segons l'àrea d'identitat i autonomia personal, comunicació i representació i la del medi físic i social. Dins cada una hi ha diferents temes per a aprendre jugant, a partir d'activitats i contes.  

§  Continguts: Treballa diferents continguts (matemàtics, llenguatge, musicals...).

§  Idioma: Castellà.

§  Destinataris: Infants del segon cicle d'Infantil.

§  Orientació didàctica:









2)      OBJECTIUS:
Convé conèixer els objectius del material, entenent com a tals el seu ús i les competències conceptuals, procedimentals i actitudinals que intenta ajudar a assolir.
OBJECTIU DESTINAT A:
NO
§  Reforçar els conceptes
X
§  Millorar les estratègies d'aprenentatge
X
§  Assolir noves destreses (procediments)
X
§  Motivar l'alumne
X
§  Que l'alumne reforci la comunicació
X

§  Entretenir
X
§  Millorar les habilitats digitals (TIC)
X

3)      ANÀLISI DEL MATERIAL:
Anàlisi des de diferents dimensions:
3.1)  Aspectes tècnics i de disseny
a) Aparença:
NO
s  La interfície és visualment agradable?
X
s  El material presenta algun tret innovador?
X

s  Hi ha bona relació entre text/multimèdia
X
s  Els elements visuals presenten qualitat?
X
s  Existeix un bon contrast entre els diferents elements multimèdia del material?
X
s  La llegibilitat del text que incorpora el material és adequada?

X



b) Elements multimèdia (so, imatge i vídeo):
NO
s  Els elements són motivadors?
X
s  S'han incorporat vídeos?
X

s  S'ha incorporat àudio?
X
s  És pertinent la incorporació de l'àudio?
X
s  Les imatges utilitzades són les adequades?
X
s  Existeix qualitat tècnica en els elements multimèdia utilitzats?
X

c) Interactivitat:
NO
s  El material permet una mobilitat entre els diferents apartats de manera fàcil?

X
s  Existeixen botons i menús que faciliten la navegació?

X
s  Existeixen opcions per a continuar o finalitzar?

X
s  Els enllaços es distingeixen de la resta en base al color o a alguna altra característica?
X
s  Els enllaços estan actius i no són orfes?








3.2)   Aspectes pedagògics i funcionals
a) Aspectes funcionals:
NO
o   El material fomenta la participació?
X
o   Afavoreix el control de l'aprenentatge?
X
o   Es tracta d'un recurs adaptatiu?
X
o   Es tracta d'un recurs flexible?
X
o   Es tracta d'un recurs “usable”?
X
o   Existeix possibilitat de feedback i retroalimentacions?

X
o   Permet ser actualitzat de manera fàcil i ràpida?

o   Proposa exercicis d'aprenentatge?
X
o   Proposa exercicis d'avaluació?
X
o   Incorpora material complementari?
X

o   Delimita clarament els rols de treball?
X
o   És un material obert?


b) Aspectes pedagògics i/o socials:
NO
o   Incita a l'autoaprenentatge?
X
o   Estimula processos creatius??
X

o   Possibilita que els alumnes preguin la iniciativa en les discussions?

o   Utilitza una terminologia adequada?
X
o   Planteja tant tasques obertes com guiades?
X

o   És original i planteja dubtes a resoldre?

X
o   Ajuda a l'aprenentatge per error?
X
o   Existeix ajuda constant en el material per fer un aprenentatge coherent?
X

o   Fomenta l'aprenentatge "en funció de les capacitats de l'alumne"?

X

c) Anàlisi de continguts:
NO

o   El tipus de material i a qui va dirigit queda clar des del primer moment?

X

o   Els objectius estan redactats de forma adequada i queden clars des de l'inici?
X

o   Les instruccions d'ús i els mecanismes d'ajuda són fàcils d'entendre?
X

o   La informació és pertinent, rellevant i actualitzada?
X

o   L'organització és adequada?
X

o   Hi ha errors ortogràfics?
X

o   Hi ha errors semàntics?
X

o   El vocabulari que s'utilitza és fàcil d'entendre?
X

o   Les activitats tenen relació directa amb els objectius i continguts?
X

o   Existeixen materials complementaris?
X



4)      PROPOSTES I SUGGERIMENTS:

Seria millor si hi hagués botons d'accés a les altres activitats i congintus, ja que per passar-hi s'ha d'anar a la fletxa d'Internet i anar cap enrere per accedir a la llista de jocs.



No hay comentarios:

Publicar un comentario